Šioks toks viešas akmenėlis į mūsų tautinių mobilių operatorių daržą. Mano kolega, šiandien bevartydamas telefono ryšio išklotinę, aptiko gana įdomų faktą, kad visi pokalbiai (tiek Lietuvoje, tiek tarptautiniai) yra apvalinami vienos minutės tikslumu. Anksčiau buvo įprasta praktika, kad mokama už pirmą minutę, o vėliau apvalinama kas 30 sekundžių (tarptautiniai skambučiai būdavo apmokestinami sekundžių tikslumu). Taigi, pasirodo, kad tyliai tyliai apvalinimo taisyklės buvo pakeistos pas visus operatorius, jų klientų nenaudai. Ir tai aišku padidino mobilaus ryšio sąskaitas kokiais 10%.
Mano komentarai būtų tokie:
- Kodėl kaip klientas aš nebuvau aiškiai informuotas apie esminį sutarties sąlygų pasikeitimą?
- Aš suprantu, kad gyventi reikia, bet gerbiamieji – tai yra pigus sukčiavimas, kai esu priverstas mokėti už nesuteiktas paslaugas!
- Tik nereikia sekti pasakų, kad tiksliau apmokestinti neleidžia techninės galimybės.
Man taip pat įdomu, kodėl mūsų įstatymų leidėjai iki šiol nesiima jokių veiksmų pažaboti operatorių godumo. Juk fiksuoto ryšio tiekėjams tikslumo apribojimai yra taikomi – jiems yra sudaromos prastesnės veiklos sąlygos.
9 comments On Godumas
Jei gerai pamenu – pagal sutartį paslaugų teikėjas turi teisę keisti tam tikras sąlygas, iš anksto apie tai pranešęs VIENU arba keliais būdais (SMS, e/snail-mail, pranešimas spaudoje/savo svetainėje ir t.t.). Pilnai tikiu, kad apie keitimą buvo oficialiai pranešta, kad nekiltų teisinių konfliktų. Gal koks mažas prierašiukas sąskaitose, gal pora cm^2 skiltelė lietrytyje, bet tikrai turėjo būti. Bent aš asmeniškai tuo metu pamenu kažkur skaičiau straipsnį apie tai, prieš tam įvykstant. Kitas niuansas – verlso etika 🙂 Čia, beabejo, 1:0 klientų nenaudai. Bet tokie dalykai, kaip taisyklė, visada daromi kuo tyliau, kad nesukeltų didelio rezonanso. Pavyzdys: ar daug žmonių žino, kad valdžia atšaukė laisvas dienas, kurios atsiranda, kai šventinė (nedarbo) diena būna savaitgalį? Net ir tie, kurie žino, sužinojo tik labai po fakto. Grįžtant prie temos – taip, tai pigus „sukčiavimas“, ir ką? Formaliai neprikibsi. Aš jau seniai išmokau nesiparinti dėl neteisybės, kai jos pakeisti negali (bent jau protingais kaštais). Tai kam save eikvot? Geriau persijunk vidinį režimą, ir papasakok apie Encouter’į, kuriame žadėjai dalyvauti. Kiek tave pamenu, pozityvus mąstymas tau toli gražu nėra svetimas 🙂
Tai, kad nesudalyvavau encounteryje, nes komandos nesurinkau :p
Mažytė pastabėlė: pagal naujausias ES direktyvas nuo kažkurių tais metų(2011 arba 2012), operatoriai privalės skaičiuoti pokalbius sekundžių tikslumu ir pagal tai skaičiuoti kiek kainavo tavo pokalbis. Taigi, tokie apvalinimai, kaip ir nebebus įmanomi. 🙂
Apie tai tikrai informavo. Jei ne – teismas jūsų paslaugoms 🙂 Realiai dėl tokio apvalinimo sąskaita padidėja vidutiniškai apie 30%.
Jeigu bus skaičiuojama sekundėmis – neapvalinant – tai 100% bus sujungimo mokestis.
Taip daro TEO, kurį valdžia privertė skaičiuoti neapvalinant.
Beje, Latvijoje mobiliuose tinkluose apvalinimo nėra, tačiau visur yra sujungimo mokestis.
O apvalinimą pakeisti galėjo jeigu pasibaigė senos sutarties terminas ir pratęsei sutartį kitu planu.
Šis apvalinimo pakėlimas – ne kas kita, kaip kainų tarp mobiliųjų operatorių karo rezultatas.
Maniškis operatorius (Omnitel) jau ir taip sujungimo mokestį lupa 🙁 taigi jaučiuosi kvailinamas.
Gal tele2 būtų išeitis? 🙂
Dar pridėk tai, kad pvz. Bitė (spėju ir kiti) pradėjo lupti delspinigius už pavėluotus mokėjimus :).
ir godumas, ir vartotojiškumas.. reiktų susimažinti, visko turime perteklių, yra labai gerų ekologiškų gaminių, kurių užtenka turėti vieną kokybišką, ir gamtai gerai, ir žmogui patogu